Kazanç çağrısı: Chorus Aviation ilk çeyrekte güçlü ilerleme kaydetti, 2024 beklentilerini yükseltti
Chorus Aviation Inc. (CHR) 2024 yılına güçlü bir başlangıç yaparak ilk çeyrekte finansal ve operasyonel hedeflerinde önemli ilerlemeler kaydettiğini bildirdi. Şirket kaldıraç azaltma çabalarını geliştirdi ve güçlü nakit akışları yaratarak konsolide düzeltilmiş FAVÖK ve serbest nakit akışı için tüm yıl beklentilerinde bir artışa yol açtı.
Chorus Aviation ayrıca, Falko kiralama işindeki varlıkların başarılı bir şekilde paraya çevrilmesi ve getirilerin optimizasyonunun yanı sıra, 2022’deki başlangıcından bu yana hisselerin %5’inden fazlasının iptal edildiği aktif bir hisse geri alım programının da altını çizdi.
Önemli Çıkarımlar
- Chorus Aviation kaldıraç oranını iyileştirdi ve ilk çeyrekte güçlü nakit akışı bildirdi.
- Şirket, konsolide düzeltilmiş FAVÖK ve serbest nakit akışı için 2024 beklentilerini yükseltti.
- Kira yenileme oranları iyileşti ve varlık satış fırsatları arttı.
- Chorus, 2022’den bu yana hisselerinin %5’inden fazlasını iptal ederek NCIB ile aktif olmuştur.
- Voyageur tarafından bir King Air 350’nin satın alındığı ve Kanada Milli Savunma Bakanlığı’na kiralandığı duyuruldu.
- FAVÖK projeksiyonları, 109 milyon dolardan 92 milyon dolara istikrarlı bir düşüşe işaret ediyor.
- Bölgesel jet pazarı, dar gövde alanındaki sorunlar nedeniyle artan bir faaliyet gördü.
- Pilot fazlalığı bölgesel havayolları üzerindeki baskıyı hafifletiyor.
- Voyageur işinde, özellikle de MRO ve bakım sektörlerinde büyüme yolunda ilerliyor.
- Uçak kiralamada istikrarlı bir rekabet ortamı ile portföy satın alma fırsatları değerlendirilmektedir.
- Potansiyel yatırımcılarla görüşmelerin devam ettiği Fon III’ün yıl sonuna kadar kapanması bekleniyor.
- Olumlu bir piyasa görünümü ile kira oranları canlanmakta ve beklenenden daha iyi seyretmektedir.
- Birinci çeyrek gelirlerindeki önemli iyileşme, Şubat ayında Azul ile imzalanan anlaşmaya bağlanmaktadır.
Şirket Görünümü
- Chorus Aviation bilançosunu güçlendirmeye ve hissedar değeri yaratmaya odaklanmıştır.
- Şirket, Fon III’ü yılsonuna kadar kapatma konusunda iyimser.
- Alacak hesaplarından önümüzdeki yıllarda pozitif nakit etkisi potansiyeli bulunmaktadır.
- Güçlü gelirler ve uçak satışlarından beklenen net gelirler nedeniyle FAVÖK ve serbest nakit akışı tahminleri yükseltilmiştir.
Ayıya Yönelik Önemli Noktalar
- FAVÖK’ün yıl boyunca istikrarlı bir şekilde düşmesi beklenmektedir.
- Varlık satışlarından elde edilen kazancın bir gelir kaynağı olarak devam etmesi beklenmemektedir.
- Varlık yönetimi ücretleri çeyrekten çeyreğe dalgalanma göstermektedir.
Yükselen Önemli Noktalar
- Kira yenileme oranları iyileşmektedir ve uçak kiralama oranları bir yıl öncesine göre daha yüksektir.
- Uçaklara olan talep daraldı ve bu da kira oranlarını olumlu yönde etkiledi.
- Birinci çeyrekte gelirler ve FAVÖK beklenenden daha güçlü gerçekleşirken, yıl için 60-80 milyon dolar net gelir bekleniyor.
Eksiklikler
- Varlık satışları nedeniyle kira gelirlerinde bir düşüş kaydedilmiştir.
Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar
- Şirket, önümüzdeki 12 ay içinde vadesi gelen 400 milyon dolarlık borcu Bank of Nova Scotia’dan 50 milyon dolarlık bir kredi ve nakit kullanarak geri ödemeyi planlıyor.
- 2025’te CPA’dan çıkan uçaklar satılabilir, başka müşterilere kiralanabilir veya yeniden kullanılabilir.
- Yenilemelerdeki kira oranları getiri hedefleriyle uyumludur ve 2024 yılı kârlılığının ilk çeyreğe kıyasla yatay seyretmesi beklenmektedir.
- Fon I’in süresi iki yıl uzatılabilir, ancak Fon III’ün kapatılmasını etkilemeyecek şekilde 2025’te sona erdirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.