Philip Securities PayPal hisse senedi notunu düşürdü
Philip Securities, Cuma günü PayPal (NASDAQ:PYPL) hakkındaki görüşünü güncelleyerek notunu “Al “dan “Biriktir “e çevirdi. Firma ayrıca şirketin hisse senedi için hedef fiyatını bir önceki hedef olan 83,00 $’dan 75,00 $’a düşürdü. Bu değişiklik, PayPal’ın 2024’ün ilk çeyreğine ilişkin mali performansının incelenmesinin ardından yapıldı; bu performans, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %9’luk istikrarlı bir gelir artışını ve operasyonlardaki verimliliğin artmasından kaynaklanan vergi ve azınlık payları sonrası kârda (PATMI) bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %12’lik bir artışı içeriyordu.
PayPal, toplam ödeme hacminin (TPV) bir önceki yılın aynı dönemine göre %14 oranında arttığını ve bunun da gelirdeki artışa katkıda bulunduğunu açıkladı. Aktif kullanıcı sayısında %1’lik hafif bir düşüş yaşanarak 427 milyona gerilemesine rağmen, her bir aktif kullanıcı için ödeme işlemi sıklığı bir önceki yılın aynı dönemine göre %13 arttı. Bununla birlikte, şirketin brüt kar marjı, daha düşük kar marjlarına sahip Braintree bölümüne daha fazla odaklanılmasından etkilenerek, bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 puanlık bir düşüşle %45’e geriledi. PayPal, 2024’ün ikinci çeyreği için bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %6,5’lik bir gelir artışı ve yaklaşık 7,8 milyar dolar gelir öngörüyor.
Analistler, PayPal’ın uluslararası kullanıcı tabanı ve çevrimiçi işlemlere geçiş konusundaki olumlu görüşlerini korumalarına rağmen, 2024 mali yılı için gelir tahminlerini biraz düşürdü. İndirgenmiş nakit akışı (DCF) analizine dayanan yeni hedef fiyat, %7 sabit ortalama sermaye maliyeti ve %4 uzun vadeli büyüme oranı varsayımıyla 75,00 $ olarak kaldı. Analistler ayrıca, maliyetlerde beklenen artışları karşılamak için faiz, vergi, amortisman ve itfa öncesi kar (FAVÖK) tahminlerini %2 oranında düşürdü.
PayPal’ın ilk çeyreğe ilişkin mali sonuçları, ödeme hacminde önemli bir artış ve müşterilerin daha sık kullanımı gibi birçok cesaret verici işaret gösterdi. Şirketin geliri, Braintree tarafından işlenen hacimlerde bir önceki yılın aynı dönemine göre %26’lık bir artış da dahil olmak üzere, kendi markası ve ortak marka işleme hizmetleri genelinde toplam ödeme hacmindeki güçlü büyümenin etkisiyle kendi tahminlerini %3 oranında aştı. Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla satış ve pazarlama giderlerindeki %3’lük ve genel ve idari giderlerdeki %8’lik azalma da dâhil olmak üzere işletme maliyetlerindeki düşüş sayesinde faaliyet kârı marjları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 1 puan artarak %15’e ulaştı.
Bununla birlikte, Philip Securities analistleri PayPal’ın son birkaç çeyrektir daralan brüt kar marjıyla ilgili sorunlarla uğraşmaya devam ettiğini belirttiler. Daha düşük kâr marjlarına sahip olan Braintree bölümüne verilen önemin artması bu eğilimde önemli bir faktördür ve iş ortağı markalar tarafından işlenen hacimler artık toplam ödeme hacminde bir önceki yıla göre daha büyük bir pay oluşturmaktadır.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen hüküm ve koşullarımıza bakın.